Zooma-Two-persons-discussing

Fokusera på vad och hur

Våra kunder vet varför de måste anpassa sig till förändrade beteenden och förväntningar. Och så behöver de vägledning i vad och hur man gör online och digitalt till en central del i verksamheten.

Att vara kund

Så här tycker kunderna det är att jobba med Zooma.

NPS score 2021 grey

Så nöjda är våra kunder

Även om vi har en lång historia med nöjda kunder kämpar vi alltid för att bli ännu bättre.

Fyra kund-case med konkreta resultat

"Det har aldrig varit enklare och svårare att nå och interagera med människor"

Låt oss boka ett möte

93%

ökning av trafik

153%

ökning av antalet nya leads

469%

ökning av organisk söktrafik

562%

ökning av räckvidd offsite

Global kommunkationsleverantör

En kund som ville nå nya målgrupper och generera fler leads online.

När man etablerade sig i ett nytt industrisegment behövde den här kunden nå och skapa kännedom bland nya grupper och individer. Och ännu viktigare var att generera helt nya leads som inte tidigare fanns i deras CRM-system.

Efter 6 månader hade företaget uppnått goda resultat.

500%

ökning av antalet leads från år till år

5 veckor

tid för investeringen att betala sig

8%

ökning av marknadsandel från år till år

656%

ökning av antalet bloggprenumeranter

Konsumentvaror i Norden

De dåliga tiderna gjorde det svårt för handeln så  företaget började leta efter innovativa sätt att öka försäljningen.

De bestämde sig för att ta steget och förändra hela sin strategi för marknadsföring och kommunikation.

Zooma designade, utvecklade och implementerade en helt ny online-närvaro som fokuserade på att skapa nya leads.

Resultaten blev omedelbara – och imponerande.

52%

ökning av antalet besök från år till år

757%

ökning av antalet leads från år till år

1 988%

ökning av räckvidd från år till år

362%

ökning av organisk söktrafik

Global aktör inom healthcare

Verksamheten drevs med traditionell marknadsföring och kommunikation som gav allt sämre resultat.

De kontaktade Zooma för att få hjälp att göra online-närvaron drivande för verksamheten, för att generera leads och för att göra online till navet för marknadsföring och kommunikation.

Redan under första året levererade den globala vårdgivaren en rejäl ökning av alla önskade KPI:er.

1 438%

ökning av konvertering

3%

besök-till-lead konverteringsfrekvens

4%

lead-till-kund konverteringsfrekvens

+20

NPS (Net Promoter Score) för externa besökare

Global tillverkare av medicinsk utrustning

Företaget bestämde sig för att använda inbound fullt ut, och fokusera på både kvalitet, kvantitet och relevans i content-produktionen.

För att både generera sales qualified leads och öka kundnöjdheten kontaktades Zooma.

De två första åren gav en avsevärd ökning av ROI. 

Alla våra samarbeten

Vi beskriver företagen utan att ange namnet.

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Online-byrå

Samarbete sedan: 2001

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global inbound-byrå

Samarbete sedan: 2010

 

Börsnoterat, B2B och B2C

Huvudsäte: Nederländerna

Vår roll: Global inbound-byrå

Samarbete sedan: 2016

 

Börsnoterat, B2B och B2C

Huvudsäte: Tyskland

Vår roll: Nordisk inbound-byrå

Samarbete sedan: 2013

 

 

Onoterat, B2B och B2C

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Digital- och online-byrå

Samarbete sedan: 2017

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global inbound-byrå

Samarbete sedan: 2011

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global byrå

Samarbete sedan: 2005

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Danmark

Vår roll: Global byrå

Samarbete sedan: 2014

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Japan

Vår roll: Pan-europeisk byrå

Samarbete sedan: 2008

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global inbound-byrå

Samarbete sedan: 2011

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Digital marketing-byrå

Samarbete sedan: 2019

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global inbound-byrå

Samarbete sedan: 2004

 

Börsnoterat, B2B

Huvudsäte: Sverige

Vår roll: Global byrå

Samarbete sedan: 2004

 

zooma-two-empty-chairs-entrance

Vill du vara med?

Börsnoterade eller inte. Svenskt bolag eller från andra sidan jordklotet. Det spelar ingen roll.

När du vill anpassa dig till beteendeförändringar och ändrade förväntningar på marknaden finns vi där för att göra online och digitalt till centrala delar i din verksamhet – och vi vet hur man gör.